نمایش 1–12 از 19 نتیجه

تخفیف

دستگاه جوجه کشی مرغ

دستگاه جوجه کشی ۱۲ تایی

۳,۱۰۰,۰۰۰ تومان

دستگاه جوجه کشی شتر مرغ

دستگاه جوجه کشی شتر مرغ ۱۲ تایی

۱۴,۶۰۰,۰۰۰ تومان
۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان

دستگاه جوجه کشی شتر مرغ

دستگاه جوجه کشی شترمرغ ۲۴ تایی

۲۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف
۲,۷۰۰,۰۰۰ تومان
۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف

دستگاه جوجه کشی مرغ

دستگاه جوجه کشی ۴۸ تایی

۴,۶۰۰,۰۰۰ تومان
۴۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان

دستگاه جوجه کشی مرغ

دستگاه جوجه کشی ۲۱۰ تایی

۱۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان

دستگاه جوجه کشی مرغ

دستگاه جوجه کشی ۱۰۰۸ تایی

۲۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف

دستگاه جوجه کشی مرغ

دستگاه جوجه کشی ۵۰۴ تایی

۲۰,۵۰۰,۰۰۰ تومان

دستگاه جوجه کشی مرغ

دستگاه جوجه کشی ۳۳۶ تایی

۱۷,۸۰۰,۰۰۰ تومان

دستگاه جوجه کشی تخم نطفه دار

دستگاه جوجه کشی تولید شده در انواع مختلف توسط گروه صنعتی تخم نطفه دار : در حالت کلی دستگاه های جوجه کشی به تجهیزاتی اطلاق می شوند که قادرند شرایطی ایده آل و مناسب برای تبدیل تخم های نطفه دار به جوجه را فراهم آورند. این دستگاه ها مشابه با مرغ مادر طراحی شده اند با این تفاوت که مرغ مادر به صورت طبیعی و دستگاه های جوجه کشی به صورت مصنوعی فرآیند تبدیل تخم نطفه دار به جوجه را انجام می دهند. به عبارتی دیگر در علمیات جوجه کشی طبیعی، مرغ مادر به صورت غریزی شرایط را برای خارج شدن جوجه ها از تخم فراهم کرده ولی تجهیزات جوجه کشی این علمیات را به صورت اتوماتیک و مصنوعی انجام می دهند.

همان طور که مشاهده می فرمایید امروزه شرکت های مختلفی در زمینه طراحی و ساخت دستگاه های جوجه کشی فعالیت می کنند که در برخی از آن ها دستگاه هایی به تولید می رسانند که کیفیت لازم برای انجام عملیات جوجه کشی را ندارند.

شرکت تخم نطفه دار از بزرگ ترین و به نام ترین تولید کنندگان و طراحان ماشین آلات جوجه کشی در سراسر کشور می باشد که با بهره گیری از دانش مهندسان خبره و ذهن خلاق آن ها توانسته است دستگاه ها و تجهیزات مدرن و با کیفیتی را به تولید برساند. دستگاه های جوجه کشی از جمله محصولات به روز این شرکت می باشد که مطابق با استاندارد های سازمان جهانی طراحی شده است. در ساختمان داخلی این تجهیزات، از تکنولوژی های برتر دنیا استفاده شده است که از اصلی ترین آن ها می توان به سنسور های حساس و هوش مصنوعی اشاره نمود. در ادامه به بررسی دستگاه جوجه کشی ، انواع مدل های تولید شده از آن ها و کارایی که دارند، پرداخته می شود، پس با ما همراه باشید.

فروش اقساطی دستگاه جوجه کشی تخم نطفه دار

همان طور که مشاهده می فرمایید در طی سال های گذشته، اقتصاد کشور با شرایط نامطلوبی رو به رو شده، به گونه ای که قیمت تجهیزات و ماشین آلات صنعتی در زمینه های مختلف از جمله مرغداری به میزان بالایی اوج گرفته و گران شده اند. این امر موجب شده است که فعالان موجود در این زمینه به دلیل نداشتن توان کافی از نظر اقتصادی، در تهیه و خرید آن ها دچار مشکل شده و برخی از آن ها حتی دچار ورشکستگی شده اند. گروه صنعتی تخم نطفه دار که از پیشگامان طراحی و ساخت دستگاه های مورد نیاز در مرغداری در ایران می باشد، به منظور ارتقای سطح صنعت مرغداری و همچنین افزایش تولیدات ملی، تمامی محصولات خود را به صورت اقساطی روانه بازار کرده است.

در اصل فروش اقساطی به روشی گفته می شود که در آن شرایطی برای کاربر ایجاد شده است که می تواند با پرداخت بخشی از هزینه دستگاه، بدون این که فشار اقتصادی بر روی آن متحمل گردد، محصول مورد نظر را تهیه نماید. به زبان ساده تر در فروش اقساطی کاربر می تواند با پرداخت قسمتی از هزینه محصول و سپس پرداخت مابقی هزینه به صورت قسط بندی در طول یک دوره زمانی مشخص، کالای مورد نظر خود را به راحتی تهیه نماید.

بررسی این محصول از نظر توجیه اقتصادی

براساس گفته های بالا، شرکت بازرگانی تخم نطفه دار یکی از برترین و معتبر ترین برند ها در زمینه تولید تجهیزات و دستگاه های مرغداری، از جمله انواع دستگاه جوجه کشی ، در سطح کشور می باشد که با بهره گیری از فناوری های نوین دنیا به تولید آن ها پرداخته است. در ساختار این دستگاه ها از قطعاتی استفاده شده است که از بهترین و مرغوب ترین متریال های شناخته شده، ساخته شده اند. از این رو میزان دوام و طول عمری که این محصولات دارند بسیار بالا می باشد. همچنین در تهیه تجهیزات داخلی آن ها از برند های درجه یک موجود در بازار استفاده شده است که موجب بالا رفتن میزان بازدهی و راندمان محصول می گردد.

در حالت کلی فرآیند جوجه کشی به دلیل سود آوری بسیار بالایی که برای سرمایه گذار به همراه دارد، امروزه مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته و توجه ویژه ای به آن ها شده است. این دستگاه های جوجه کشی که توسط گروه صنعتی تخم نطفه دار به تولید رسیده اند، دارای تاییدیه سازمان استاندارد های جهانی می باشند و به دلیل طراحی مکانیزه آن ها، می توانند بدون دخالت دست و نیاز به نیروی کار بسیار بالا، به صورت اتوماتیک طی یک دوره زمانی تخم ها را به جوجه تبدیل کنند.

در اصل اتوماتیک بودن این محصولات موجب می شود که از صرف هزینه های اضافی جهت تامین نیروی کار جلوگیری گردد. از طرفی دیگر این شرکت صنعتی بدنه این دستگاه ها را به یک لایه عایق مجهز کرده است که از هدر رفت دما و رطوبت جلوگیری کرده و استفاده از محصول را برای کاربر به صرفه می کند.

ویژگی های یک دستگاه جوجه کشی استاندارد

  • قابلیت تامین حرارت مورد نیاز جهت هچ شدن تخم ها به مطلوب ترین حالت ممکن
  • دارای سیستم های تامین کننده رطوبت مورد نیاز تخم داخل دستگاه
  • مجهز به عایقی با کیفیت بالا به منظور جلوگیری از هدر رفت دما و رطوبت
  • دارای سیستم گردش طبقات به صورت اتوماتیک
  • توانایی پخش حرارت به صورت یکنواخت در درون دستگاه جوجه کشی
  • ویژگی های دستگاه جوجه کشی گروه صنعتی تخم نطفه دار
  • طراحی شده مطابق با استاندارد های سازمان جهانی
  • مجهز به سنسور هایی بسیار حساس و دقیق
  • استفاده از یک لایه عایق با کیفیت از جنس پلی یورتان
  • ساخته شده از بدنه ای از جنس PVC (که بهترین نوع بدنه در تجهیزات جوجه کشی به شمار می رود.)
  • دارای سیستم های هشدار دهنده صوتی
  • ساخته شده همراه با قابلیت های اتصال به ژنراتور برقی و UPS برق اضطراری
  • دارای یک سال گارانتی طلایی بی قید و شرط همراه با 5 سال خدمات پس از فروش

نگاهی اجمالی به استاندارد های این محصولات

امروزه به دلیل اوج گرفتن رقابت ها در بازار پرورش و فروش طیور مختلف و همچنین قیمتی که دارند، موجب گسترش جوجه کشی از پرندگان شده است. به همین جهت شرکت های بسیاری در زمینه طراحی و تولید این محصولات فعالیت می کنند. از گذشته تا به امروز، تجهیزات جوجه کشی روز به روز دچار تغییر و تحولاتی شده اند که دلیل آن پیشرفت های صورت گرفته در صنعت مرغداری می باشد. نکته قابل توجه این است که در میان سازندگان انواع دستگاه جوجه کشی ، برخی با این تحولات همسو شده اند و برخی دیگر همان روال قدیمی را در پیش گرفته اند که موجب اختلاف در میزان کیفیت و بازدهی حاصله از محصولاتشان شده است.

از مهم ترین و اصلی ترین مسائلی که در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات جوجه کشی پر اهمیت می باشند، می توان به کیفیت دستگاه، تضمین سلامت کاربر در زمان استفاده از آن، پایین بودن مصرف انرژی و حفظ محیط زیست اشاره نمود. در سال های اخیر سازندگانی یافت می شوند که تجهیزات مرغداری خود از جمله ماشین آلات جوجه کشی را براساس جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی کرده اند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. با این حال همچنان برخی از تولید کنندگان یافت می شوند که با رعایت نکردن استاندارد ها و در نظر گرفتن منافع شخصی، به تولید محصولاتی غیر استاندارد پرداخته اند.

مهم ترین استاندارد هایی که در ساخت این دستگاه ها باید مورد توجه قرار گیرند

  1. استاندارد تضمین کیفیت

  2. استاندارد ایزو 9001

  3. استاندارد 14001

  4. استاندارد کنترل کیفی

  5. نشان CE اروپا

در واقع استاندارد های هر دستگاه جوجه کشی ، نشان دهنده مشخصاتی می باشند که از نظر فنی برای تضمین کیفیت دستگاه ضروری هستند. برای نمونه استاندارد هایی که برای تضمین کیفیت یک محصول وضع شده اند، بایستی از نظر دوام، طول عمر، اندازه، استحکام و...، دارای خواص و ویژگی هایی باشند که مینیمم کیفیت لازمه را داشته باشند. این نکته قابل ذکر است که استاندارد هایی که کیفیت یک محصول را تضمین می کنند، دارای مشخصه خاصی نمی باشند.

لازم به ذکر است که شرکت های سازنده می توانند در ساخت دستگاه های خود از قطعاتی استفاده کنند که خود به تنهایی استاندارد کیفی لازمه را دارا باشند ولی برای جوجه کشی مناسب واقع نشوند و در نهایت کیفیت ماشین جوجه کشی را پایین آورند.

قواعد و المان های ساخت دستگاه جوجه کشی استاندارد

آلیاژ بدنه

به خاطر بالا بودن میزان رطوبت در زمان انجام فرایند جوجه کشی و همچنین هوای درون سیستم، کلیه تجهیزات تعبیه شده در داخل آن اعم از بدنه، راک ها، شانه ها، المنت ها و... نبایستی تحت هیچ شرایطی دچار زنگ زدگی و یا پوسیدگی شوند. به همین دلیل برای ساخت آن ها باید از مرغوب ترین متریال ها (برخلاف چوب و فلزاتی از قبیل آهن و گالوانیزه) استفاده شود. زیرا متریال هایی از قبیل آهن، چوب و گالوانیزه به دلیل قدرت واکنش پذیری بالایی که دارند، به سرعت فرسوده می شوند و علاوه بر ایجاد محیطی آلوده برای تخم ها و جوجه ها، موجب وارد شدن اختلال در نحوه عملکرد دستگاه جوجه کشی می شوند.

نحوه قرار گیری تخم ها

در فرایند جوجه کشی استاندارد، مرغ مادر برای قرار دادن تخم های نطفه دار در شرایطی ایده آل، آن ها را به پهلو می چیند. به همین دلیل استفاده از تجهیزاتی که توانایی مهیا سازی چنین شرایطی را دارند، به یک استاندارد تبدیل شده است. از جمله بارز ترین این تجهیزات می توان به شانه در این محصولات اشاره نمود که شرکت تخم نطفه دار از پیشگامان طراحی و ساخت آن ها در سطح کشور می باشد.

سنسور های مختلف

از دیگر قطعاتی که در تعیین کیفیت نهایی این دستگاه های جوجه کشی دخیل هستند، سنسور های دمایی، رطوبتی و همچنین سنسور دی اکسید کربن می باشند. در واقع پارامتر هایی از قبیل دما، رطوبت و میزان دی اکسید کربن در داخل این تجهیزات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، به طوری که در انجام فرایند تبدیل تخم به جوجه نقش حیاتی دارند. شرکت تخم نطفه دار در دستگاه های جوجه کشی خود از سنسور های دیجیتالی استفاده کرده است که بسیار با کیفیت هستند.

گردش هوا

از دیگر نکاتی که در طراحی تجهیزات جوجه کشی بایستی به آن توجه شود، گردش هوا در درون آن ها به خصوص در زمان هچ تخم ها می باشد. از استاندارد های تعیین شده در این زمینه آن است که سرعت هوا داخل سیستم از یک متر بر ثانیه نباید بیشتر باشد. در اصل این جریان های گردشی هوایی در درون دستگاه جوجه کشی به منظور یکنواخت کردن دما، رطوبت در کابین و اکسیژن رسانی به نقاط مختلف انجام می شود.

فاصله بین راک ها

رعایت فاصله مناسب بین راک های تعبیه شده بر روی سیستم و همچنین قرار گیری موتور در نقطه ای مناسب، از جمله دیگر استاندارد هایی به حساب می آیند که شرکت های تولید کننده بایستی به آن ها توجه کرده و رعایت کنند.

طراحی کلی این محصولات

این دستگاه ها بایستی به به نحوی طراحی شوند که در صورت استفاده از آن ها هیچ گونه آلودگی ایجاد نشود و یا ضرر فیزیکی به محیط و کاربری که از آن استفاده می کند، وارد نگردد. این محصولات به تجهیزاتی مجهز شده اند که از انرژی الکتریکی تغذیه می کنند. همچنین در درون آن ها میزان رطوبت بالا می باشد. از این رو تا حد امکان باید از فلزاتی استفاده شود که رسانا نباشند.

دلایل استفاده از دستگاه جوجه کشی گروه صنعتی تخم نطفه دار

بر طبق مطالب ذکر شده در بالا، شرکت تخم نطفه دار یکی از اولین تولید کنندگان تجهیزات مرغداری، علی الخصوص انواع دستگاه جوجه کشی ، در ایران می باشد که توانسته است با بهره گیری از سابقه چندین ساله خود در این زمینه و استفاده از جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا، محصولاتی کاملا مکانیزه و مدرن به تولید برساند. ماشین آلات جوجه کشی این شرکت در واقع به صورت اتوماتیک طراحی شده اند و می توانند عملیات تبدیل تخم به جوجه را بدون دخالت دست و بدون نیاز به نیروی کار بالا انجام دهند. این امر در اصل موجب شده است که سرعت عملکرد آن ها بالا رفته و فرایند جوجه کشی را با کیفیت بالایی انجام دهند.

از سوی دیگر این تجهیزات به دلیل عملکرد مطلوب و کیفیت بالایی که دارند، برخلاف محصولات مشابه، امکان تلف شدن نطفه در داخل آن ها به حداقل رسیده است. در نتیجه استفاده از این دستگاه ها بهترین گزینه برای کاربرانی می باشد که قصد دارند در این زمینه فعالیت کنند.

پیش نیاز های اساسی استفاده از این دستگاه ها

در حالت کلی تجهیزاتی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، دارای برخی پیش نیاز ها می باشند که کاربران بایستی به آن ها توجه کنند. ماشین آلات جوجه کشی شرکت تخم نطفه دار نیز همانند دیگر محصولات بوده که به دلیل کاربرد هایی که دارند، امروزه استفاده از آن ها به شدت افزایش یافته است. در اصل عملیات جوجه کشی در درون این دستگاه ها با تغذیه از انرژی الکتریکی صورت می گیرد. به زبانی دیگر، شرکت تخم نطفه دار در ساختمان داخلی این دستگاه ها از تجهیزاتی استفاده کرده است که برای کارکرد نیازمند تغذیه از انرژی الکتریکی می باشند. به همین جهت دسترسی به برق در محیطی که کاربر قصد دارد از دستگاه جوجه کشی استفاده کند، از الزامات می باشد.

این شرکت صنعتی با به کار گیری پیشرفت های روز دنیا در طراحی این محصولات، موفق شده است آن ها را در مدل ها و ظرفیت های متنوعی به تولید برساند. این مدل ها در حالت کلی به سه دسته صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی تقسیم بندی می شوند که دستگاه های صنعتی در مقایسه با دستگاه های خانگی از ابعاد و اندازه های بزرگ تری برخوردار هستند و برای راه اندازی آن ها در محیط نیاز به فضایی با ابعاد نسبتا بزرگ می باشد. این در حالی است که دستگاه های جوجه کشی خانگی که ابعاد آن ها بسیار کوچک است، در نقاط مختلف محیط به راحتی می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

انواع مدل های دستگاه جوجه کشی گروه صنعتی تخم نطفه دار

در بالا نیز گفته شد که شرکت تخم نطفه دار دستگاه های جوجه کشی را در مدل های متنوعی طراحی کرده و به مرحله ساخت رسانده است. این دستگاه ها براساس دسته بندی های انجام شده به سه گروه صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی تقسیم می شوند. این دستگاه ها در حالت کلی در انواع ظرفیت ها به تولید می رسند که برای نمونه دستگاه جوجه کشی مرغ در انواع ظرفیت های 126 تایی، 168 تایی، 210 تایی، 336 تایی، 504 تایی، 1008 تایی و 2016 تایی روانه بازار شده است. به طوری که کاربر می تواند به صورت دلخواه و متناسب با نیاز خود، مناسب ترین گزینه را جهت سفارش انتخاب نماید.

امروزه استفاده از این دستگاه ها برای تمامی طیور رایج بوده، به طوری که پرورش آن ها را به میزان چشمگیری گسترش داده است.

نمونه های خانگی این محصولات

ماشین آلات جوجه کشی خانگی که شرکت تخم نطفه دار از اولین تولید کنندگان آن ها در سطح کشور می باشد، همان گونه که از نامشان مشخص است، دارای ظرفیت ها و ابعاد کوچکی هستند. در واقع استفاده از این دستگاه ها در محیط های داخل خانه و مکان های مسکونی بسیار راحت بوده و حمل و نقل و جابجایی آن ها بسیار راحت است. شرکت تخم نطفه دار این تجهیزات را به گونه ای طراحی کرده است که دارای ساختار ساده و به دور از پیچیدگی باشند، از این رو برای استفاده از آن ها نیازی به آموزش های حرفه ای نبوده و کاربر به راحتی می تواند آن ها را مدیریت و کنترل کند. امروزه سازندگان مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند که همانند شرکت تخم نطفه دار تمامی اصول یک دستگاه استاندارد را در مراحل ساخت آن ها رعایت می کنند.

بنابراین انواع دستگاه جوجه کشی تخم نطفه دار برای افرادی مناسب هستند که قصد دارند به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت کنند و بهترین گزینه برای استفاده می باشند. گروه تولیدی تخم نطفه دار نمونه های خانگی را در مدل ها و ظرفیت های مختلفی طراحی تولید نموده است.

نمونه های نیمه صنعتی

نمونه های نیمه صنعتی محصولی مابین دستگاه های خانگی و صنعتی می باشند که در مقایسه با آن ها تفاوت هایی دارند. ظرفیت این دستگاه ها در مقایسه با محصولات خانگی بسیار بزرگ تر بوده و ابعاد بزرگی دارند. از این رو برای کاربرانی که می خواهند به تولید انبوه جوجه برسند، بهترین گزینه جهت استفاده هستند. بیشتر مزرعه دار ها از این محصولات استفاده می کنند. گروه صنعتی تخم نطفه دار این ماشین آلات را نیز در مدل های متنوعی به تولید رسانده است.

نمونه های صنعتی

این دستگاه ها برخلاف دیگر محصولات، به دلیل ظرفیت بالایی که دارند، از ابعاد و اندازه های بسیار بزرگی برخوردار هستند. به همین جهت بیشتر در محیط هایی مانند مزرعه ها، مرغداری ها و دیگر مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. این تجهیزات در حالت کلی قدرت کارکرد بالایی دارند و تمامی استاندارد های سازمان جهانی در آن ها رعایت شده است. در واقع این تجهیزات می توانند حجم بسیار بالایی از تخم ها را به جوجه تبدیل کنند و سرمایه گذار را به تولید انبوه برسانند. برای نصب و راه اندازی انواع دستگاه جوجه کشی صنعتی نیاز به نصاب های ماهری می باشد تا تمامی مراحل به درستی انجام شوند.

این دستگاه ها به دلیل طرفیت بالایی که دارند، از حساسیت بالاتری در مقایسه با دیگر محصولات برخوردار هستند. زیرا تعداد تخم های قرار گرفته در درون آن ها بسیار بالا بوده و در صورتی که یک تخم آلوده در داخل دستگاه متولد شود، می تواند دیگر تخم ها را آلوده کند. گروه تولیدی تخم نطفه دار بدین منظور بر روی این تجهیزات صنعتی از پیشرفته ترین و حساس ترین سنسور ها استفاده کرده است تا از وارد شدن خسارت به کاربر جلوگیری گردد.

چگونگی سفارش انواع دستگاه جوجه کشی

گروه صنعتی تخم نطفه دار که یکی از برترین برند ها در زمینه طراحی تجهیزات جوجه کشی و ساخت آن ها در شمال غرب کشور می باشد، سه روش برای خرید و تهیه این تجهیزات توسط کاربران ارئه کرده است که یکی از آن ها به صورت مستقیم، دیگری به صورت اینترنتی و آخرین روش به صورت خرید از طریق درگاه پرداخت صورت می گیرد. در میان این روش ها خرید از طریق درگاه پرداخت راحت ترین و ساده ترین راه جهت خرید این دستگاه ها می باشد. در حالت کلی شرکت تخم نطفه دار به منظور در نظر گرفتن مراجعه کنندگان و راحتی کار آن ها، وب سایتی طراحی کرده است که کاربر می تواند با مراجعه به آن به قسمت دسته بندی انواع دستگاه جوجه کشی رجوع کرده و محصول مورد نظر را انتخاب کند.

پس از انتخاب محصول مورد نظر، مراجعه کننده می تواند با استفاده از شماره های به اشتراک گذاشته شده بر روی سایت، با کارشناسان بخش فروش ارتباط برقرار کند تا فرایند ارسال محصول را انجام دهند.

گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه های جوجه کشی

همان طور که مشاهده می فرمایید امروزه به دلیل بالا بودن میزان تقاضا جهت تهیه این دستگاه ها، شرکت های مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند که دستگاه های تولید شده توسط آن ها کیفیت کافی را ندارند و به زبان ساده تر استاندارد نیستند. در این میان، شرکت تخم نطفه دار علی رغم تولید محصولاتی با کیفیت بسیار بالا و استاندارد، به منظور جلب اعتماد بیشتر کاربران و اطمینان خاطر آن ها، تمامی ماشین آلات خود را به همراه 12 ماه ضمانت و گارانتی و همچنین 5 سال خدمات پس از فروش معتبر به بازار عرضه کرده است.

از این رو در صورت بوجود آمدن اختلالی در نحوه کارکرد محصول و یا خراب شدن آن، کاربر می تواند بدون هیچ قید و شرطی محصول را به شرکت بازگرداند و آن را تعویض کند. از سوی دیگر خدمات پس از فروش 5 ساله این شرکت باعث شده است که کاربر به مدت 5 سال بعد از خرید، از سرویس دهی های شرکت بهره مند شود.

گروه صنعتی تخم نطفه دار اولین شرکتی می باشد که در صورت کاهش راندمان دستگاه جوجه کشی خسارت وارد شده به کاربر را پرداخت می کند.

اجزای اصلی تشکیل دهنده دستگاه جوجه کشی تخم نطفه دار

بدنه دستگاه

بدنه دستگاه خارجی ترین قطعه ای می باشد که بر روی ساختمان این محصولات جوجه کشی کارگذاری شده است. این قطعه وظیفه دارد از تجهیزات داخلی در برابر عوامل طبیعی (همانند رطوبت، حرارت، ضربه، سایش و...) محافظت کند. بدنه ماشین آلات جوجه کشی در کل به دو دسته بدنه بیرونی و بدنه درونی تقسیم بندی می شود. شرکت تخم نطفه دار به منظور تعادل دما و رطوبت در داخل محصول، بدنه آن ها را به صورت سه لایه طراحی کرده است که لایه وسطی مجهز به یک لایه عایق می باشد.

در ساخت بدنه این دستگاه ها، از فلز گالوانیزه استفاده شده است که از بهترین و با دوام ترین فلزات به شمار می رود و دارای خاصیت های ضد زنگ و ضد سایش می باشد. از این رو طول عمر این دستگاه ها به میزان بالایی افزایش می یابد. لازم به ذکر است که بدنه دستگاه خود به انواع دسته های زیر تقسیم بندی می شود.

اسکلت

این گروه صنعتی اسکلت یا شاسی دستگاه جوجه کشی را به صورت دو جداره طراحی کرده تا علاوه بر بالا بردن میزان استحکام، از تبادلات دمایی بین سیستم و محیط نیز جلوگیری گردد. همچنین در مراحل تولید تحت اشعه های لیزری آنادایز شده و بر میزان مقاومتشان افزوده می شود. در نهایت تحت حرارت های بالا به وسیله یک لایه رنگ الکترواستاتیک کوره ای، پوشش داده می شوند. از طرفی دیگر وزن این اسکلت بسیار کم بوده و در کاهش وزن دستگاه نقش بسزایی داشته است.

بدنه بیرونی

بدنه بیرونی دستگاه از حساسیت بیشتری در مقایسه با بدنه داخلی برخوردار است، برای این که بیشتر در معرض آلودگی های محیط، ضربات وارده، خطرات زنگ زدگی و... قرار می گیرد. همچنین این بخش از بدنه بر روی شکل ظاهری دستگاه اثر گذاشته و ظرافت ویژه ای به آن می بخشد.

بدنه داخلی

این قسمت از بدنه دستگاه به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به تجهیزات داخلی سیستم، جلوگیری از تبادلات حرارتی و رطوبتی بین محیط و سیستم مورد استفاده قرار گرفته و در ساخت آن از ورقه های گالوانیزه ای گرم استفاده شده است که مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و حرارت های بالا دارند.

المنت ها

المنت ها در اصل یکی از مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات تعبیه شده بر روی دستگاه جوجه کشی می باشند که وظیفه تامین حرارت مورد نیاز فضای داخل محصول را برعهده دارند. در اصل المنت ها به دسته سیم هایی گفته می شوند که نیمه هادی هستند و از قدرت کارکرد بالایی برخوردار می باشند. شرکت تخم نطفه دار به دلیل اهمیت بالایی که المنت ها دارند، در تهیه آن ها از برترین برند های تولید کننده المنت در ترکیه استفاده شده است. به همین دلیل کیفیت بالایی دارند. به طوری که قادرند در مدت زمان کوتاهی، دمای دستگاه را به میزان مطلوبی برای رشد جوجه ها برسانند.

برد کنترلر

شرکت تخم نطفه دار به منظور بهره گیری از دستگاهی هوشمند برای انجام فرایند جوجه کشی، بردی قوی و پر قدرت به تولید رسانده و بر روی این دستگاه تعبیه کرده است. در اصل این شرکت با تولید برد کنترلر هایی با کیفیت و قدرت بسیار بالا ثابت کرده است که در این زمینه تبحر بالایی دارد. بر روی این قطعه کلید هایی قرار گرفته اند که شامل کلید های روشن و خاموش دستگاه، کلید چرخش (مربوط به چرخش گیربکس)، کلید هچینگ (مربوط به فرایند ستر و هچ) و... می باشند.

موتور

موتور از دیگر قطعات بسیار کلیدی و پرکاربرد در ساختار این تجهیزات مرغداری می باشد که قادر است انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تامین کند. در واقع موتور در داخل دستگاه جوجه کشی وظیفه دارد نیروی مورد نظر جهت کارکرد فن های داخلی سیستم را تامین کند. اهیمت این وسیله در تجهیزات جوجه کشی بسیار بالا می باشد. زیرا این تجهیزات در زمان انجام فرایند جوجه کشی، نبایستی هیچ گونه لرزش و یا ضربه ای را به شانه وارد کنند. در غیر این صورت راندمان کارکرد به میزان بالایی کاهش یافته و دستگاه با مشکلی اساسی رو به رو خواهد شد. از این رو برای جلوگیری از این رخداد ها، شرکت تخم نطفه دار از موتور های گیربکس دار در این دستگاه ها استفاده کرده است تا از وارد شدن ضربه جلوگیری گردد.

عایق

عایق بندی در اصل به فرایندی اطلاق می شود که به کمک آن از هدر رفت دما و رطوبت جلوگیری شده و بر میزان بازدهی محصول افزوده می شود. شرکت تخم نطفه دار در دستگاه های خود از عایق پلی یورتان استفاده کرده است که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در بدنه این دستگاه ها به دلیل طراحی سه لایه ای که دارند، میزان هدر رفت دما و رطوبت به حداقل می رسد. زیرا محل قرار گیری عایق در میان این لایه ها می باشد (لایه وسطی).

ترموستات

ترموستات از جمله دیگر قطعات ویژه و پرکاربرد به شمار می رود که بر روی تجهیزات گرمایشی کارگذاری می شود. از ویژگی های اصلی این تجهیز بر روی دستگاه جوجه کشی کنترل دقیق و آسان دما می باشد، این قطعه دمای سیال آب را در میزان مطلوبی نگه می دارد. از دیگر مزیت های ترموستات مدیریت و کاهش مصرف محصول بوده که آن را از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه می کند.

فن سیرکولاسیون

در داخل دستگاه های جوجه کشی، به منظور بالا بردن میزان بازدهی و راندمان فرایند جوجه کشی بایستی میزان دما و رطوبت در کلیه نقاط سامانه یکسان باشد. گردش هوا در درون دستگاه های جوجه کشی باعث ایجاد جریانی هم دما می شود. این جریان های گردشی در درون تجهیزات مرغداری با استفاده از فن سیرکولاسیون صورت می گیرد. لازم به ذکر است که این فن ها بایستی دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت، رطوبت، گرد و خاک، دما و پرز های دوره هچر باشند. گروه صنعتی تخم نطفه دار در این زمینه با ارائه دستگاه هایی مجهز به فن سیرکولاسیون فوق پیشرفته، محصولاتی مدرن روانه بازار کرده است.

فن تهویه

فن تهویه از دیگر تجهیزات به روز و مدرن در ساختمان داخلی این دستگاه ها می باشد که وظیفه دارد هر 30 دقیقه به مدت 10 ثانیه شروع به کار کرده تا ایجاد جریان های گردشی کند. به طوری که اکسیژن مورد نیاز تخم تامین و دی اکسید کربن از درون دستگاه جوجه کشی خارج شود. همچنین زمانی که اختلالی در رله های دما و رطوبت که در داخل برد کنترلر تعبیه شده است، رخ دهد و یا میزان این دو پارامتر به مقدار قابل توجهی افزایش یابد، فن تهویه به صورت خودکار شروع به کار کرده و دما و رطوبت را به میزان ایده آل کاهش می دهد.

ماهیت دستگاه جوجه کشی شرکت تخم نطفه دار

در اصل طراحی این محصولات به صورت کاملا حرفه ای بوده و در ساختمان آن ها از تجهیزات درجه یک بازار استفاده شده است. به عبارتی دیگر این شرکت در ساختمان دستگاه های خود از یک برد هوشمند استفاده کرده است که قادر به تنظیم دما و رطوبت در درون محصول می باشد. به طوری که براساس نوع تخم داخل دستگاه، میزان دما و رطوبت را تنظیم کرده و شرایطی ایده آل را برای انجام فرایند جوجه کشی تأمین می نمایند.

از طرفی این دستگاه ها به صورت مکانیزه به تولید رسیده اند و به دلیل تجهیزاتی که بر روی ساختمان آن ها تعبیه شده است، میزان مصرف انرژی آن ها علی رغم بازدهی و عملکرد بالایی که دارند، بسیار پایین می باشد. از جمله این تجهیزات می توان به ترموستات دیجیتالی اشاره نمود که می توانند میزان دما را به صورت لحظه ای اندازه گیری نمایند و در صورتی که دما به حد مشخصی رسید، سیستم های گرمایشی دستگاه را به صورت اتوماتیک قطع کنند تا از مصرف بی رویه برق جلوگیری گردد.

از طرفی دیگر بر روی انواع دستگاه جوجه کشی سیستم هایی تعبیه شده است که وظیفه چرخاندن طبقات را برعهده دارند، به طوری که در هر 30 دقیقه زمان، یک بار راکستر ها را با زاویه ای برابر با 45 درجه به چرخش در می آوردند. این امر در اصل برای به چرخش در آوردن تخم های نطفه دار داخل محصول می باشد تا از چسبیدن نطفه داخل آن ها به پوسته ممانعت شود. همچنین گروه صنعتی تخم نطفه دار در ساخت بدنه این دستگاه از ورقه های گالوانیزه ای استفاده کرده است که دارای خاصیت ضد زنگ و ضد سایشی هستند.

نحوه کارکرد دستگاه جوجه کشی تخم نطفه دار

در مطالب قبل با تاریخچه دستگاه های جوجه کشی و تجهیزاتی که در داخل آن ها تعبیه شده است، توضیحاتی ارائه دادیم. حال به شرح خود این دستگاه می پردازیم. مرغ مادر در طبیعت هنگامی که بر روی تخم ها می خوابد، شرایط لازمه از جهت دما، رطوبت و اکسیژن رسانی را برای تخم ها فراهم کرده و با استفاده از منقار خود، تخم ها را می چرخاند. طی این فرایند ها تخم ها به جوجه تبدیل می شوند. ماشین آلات جوجه کشی که مشابه با مرغ مادر طراحی شده اند، با انجام فرایند هایی شرایطی ایده آل را برای تبدیل تخم نطفه دار به جوجه فراهم می آورند. این فرایند ها به شرح زیر می باشند:

  • ایجاد محیطی با دمای کافی و یکنواخت
  • ایجاد محیطی با رطوبت کافی و مناسب
  • چرخاندن تخم ها در زمان های مشخص به صورت خودکار
  • ایجاد جریان های گردشی در درون دستگاه جوجه کشی به منظور تهویه مناسب و تامین اکسیژن

منظور از رطوبت کافی و یکنواخت در این دستگاه ها

همان طور که می دانید تخم ها بوسیله پوسته ای پوشش داده شده اند که دارای منافذی می باشند که وظیفه اکسیژن رسانی به نطفه را داخل تخم برعهده دارند. در اثر تبخیر رطوبت ایجاد شده در داخل تخم بر اثر حرارت دستگاه، کیسه هوای داخل تخم افزایش حجم پیدا کرده و جوجه راحت تر می تواند نوک خود را به دیواره برساند که در نهایت زمان در آمدن جوجه از داخل تخم تسریع می یابد.

برعکس این قضیه نیز موجب تاخیر در بیرون آمدن جوجه از داخل تخم می شود. به زبان ساده تر در صورتی که میزان رطوبت داخل دستگاه بالا باشد، باعث ایجاد اختلال در تبخیر ایده آل آب داخل تخم شده و عملیات تبدیل تخم به جوجه طی مدت زمان بیشتری صورت می گیرد. از این رو هر چه میزان رطوبت در درون دستگاه بیشتر باشد، مدت زمان تبدیل شدن تخم به جوجه نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

امروزه با پیشرفت های صورت گرفته در زمینه های مختلف، از روش ها و راه کار های متفاوتی در راستای تامین رطوبت کافی دستگاه استفاده می شود. ساده ترین روش برای این کار، قرار دادن ظرفی پر از آب داخل  دستگاه بوده، که در آن اپراتور هیچ کنترلی بر میزان رطوبت سیستم ندارد. در دستگاه های جوجه کشی مدرن از تجهیزاتی از قبیل مه پاش و بخور در راستای تامین رطوبت کافی و یکنواخت استفاده می شود. لازم به ذکر است که میزان رطوبت تعیین شده در درون این دستگاه ها در 18 روز اول، 60 درصد و در 3 روز آخر 70 الی 75 درصد می باشد. مقدار رطوبت در داخل سیستم های جوجه کشی به گرما و سرعت تهویه درون محصول وابسته می باشد.

طریقه ارسال انواع دستگاه جوجه کشی

شرکت تخم نطفه دار به منظور سرعت بخشیدن به فرایند ارسال دستگاه جوجه کشی ، برای کاربرانی که امکان مراجعه به صورت حضوری ندارند و همچنین بخاطر شرایط خانه نشینی حاکم بر کل دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا، وبسایتی با آسان ترین رابط کاربری طراحی نموده است که این مراجعه کنندگان با مراجعه به وب سایت رسمی تخم نطفه دار، کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند و سپس کارشناسان فروش فرآیند های لازمه را جهت ارسال کالا انجام دهند. این شرکت محصولات خود را از طریق پایانه های مسافربری، پست و تی پاکس و همچنین پست هوایی به اکثر نقاط کشور ارسال می کنند.

لطفا جهت برقراری ارتباط با کارشناسان مشاوره و فروش شرکت تخم نطفه دار با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :

کارشناس اول : 09104418152(کلیک کنید)

کارشناس دوم : 09104418153(کلیک کنید)